Haberler:

Gönderen Konu: Zmodeler 2 Öğretim Alanı  (Okunma sayısı 159704 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MATRIX

  • Always Offline!
  • Moderatör
  • *****
  • İleti: 351
  • System Falure!
  • Kayıt: 03/08/2005
Zmodeler 2 Öğretim Alanı
« : 10 Kasım 2005 ; 01:36:45 »
BİLGİLERİN KOPUK OLMASINDAN DOLAYI BAZI ARKADAŞLAR ANLAYAMAMIŞ O YÜZDEN TÜM ZMODELLER2 İLE İLGİLİ MESAJLARIMI BURADA TOPLADIM


ZModeler 2 yi Burdan indirebilirsiniz. http://www.zmodeler2.com/?mode=dl&ID=1

[İngilizce dersler]
Basit Düzey http://www.zmodeler2.com/docs/program/lessons/basics/contents.html
İleri Düzey http://www.zmodeler2.com/docs/program/lessons/advanced/advcontents.html

[Zmodeler2 Modelleme Vidyo Dersi]
Zmodeler2.com forumunda dolaşırken rastladım.Gerçekten çok güzel ve kapsamlı bir modelleme dersi.Rar 1 ~40mb - Rar 2 ~80mb - Rar 3 ~120mb

[ZMODELER2 sitesinin yayınladığı UVMAPPER vidyo dersi] = İndir


    • Programın kuruluşu

    Aslında programın kendi setupı yok o yüzden indirdiğiniz zip dosyasını bir klasöre(önerilen:program files) unzip ederek kullanmaya başlayabilirsiniz.
    Programı kullanmadan önce unzip ettiğiniz klasördeki "ZMAutoUpdate.exe" dosyasını çalıştırın ve update işelemini gerçekleştirin.Programınızı ara sıra update etmeyi unutmayın!


    • Programı Tanıma




            [Menu (Menü)
            [Toolbars(Araç Çubukları)
            [View(Görünümler)
            [Commands Bar(Komut çubuğu)
            [Objects Box(Nesne Kutusu)
            [Messaging Bar(Mesaj Çubuğu)




    • Programın Kullanımı


    -Basit çizime başlama:

            Şimdi programımızı açıyoruz ve komut çubuğundan [Create > Surface > Grid] seçiyoruz ve herhangi 4 ekrandan birine mouse ile basılı tutup bir kare/dikdötgen çiziyoruz.(NOT:ekrandan 3D,Perspective,User ve UV Mapper eğer bunlardan birine çizmeye çalışıyorsanız ya hatalı yada hiç çizemiyeceksinizdir o yüzden ilk önce front,left,right,bottom,back ve top ekranlarına çizmelisiniz)

    Ben bir kare çizdiniz kabul ediyorum şimdi burası çok önemli.


    Resimde görülen şekiller sırayla;
    -Manipulator (bir isim bulamadım ama spline ile yapılan çizimler için gerekli şu anda kullanmıyacağız)
    -Vertex (Çizdiğimiz 3 boyutlu nesnenin ek köşeierinde düzenleyebileceğimiz bir seçenek Kısayol tuşu:1)
    -Edge(Çizdiğimiz 3 boyutlu nesnenin ek duvarlarından düzenleyebileceğimiz bir seçenek Kısayol tuşu:2)
    -Polygon(Çizdiğimiz 3 boyutlu nesnenin Kesişen köşelerini komple düzenleyebileceğimiz bir seçenek Kısayol tuşu:3)
    -Polygon(Çizdiğimiz 3 boyutlu nesneyi komple düzenleyebileceğimiz bir seçenek Kısayol tuşu:4)

    gelelim çizdiğimiz kareye size anlatacağım şey kısa bir örnek olacak
    Başlıyoruz;
    1'e veya Vertex  seçeneğini seçiyoruz,daha sonra  komut çubuğundan [Create > Polygon> Single] seçiyoruz ve çizdiğimiz kare üzerine bir kere tıklıyoruz.
    Şu anda karemizin köşelerinde kırmızı noktalar oluştu şimdi 2 kenardaki noktalara tıklayın ve sonra boş bir alana tıklayın şu anda yatay düzlemde çizmeye başladınız :hi:

    üsteki resim anlattığım olay değil ama kırmızı noktaları görün diye koydum
    [/list]

    Burdan Zmodeler2 nin Gta San Andreas örneklerini indirebilirsiniz.
    Download GTA Examples Pack (760Kb) http://www.zmodeler2.com/?mode=dl&ID=11

    Şu anda sadece ne nedir biraz işin içine girin diye anlattım eğer programın ingilizce derslerine bakarsanız birazda ingilizce biliyorsanız yararı olur.
    Bu konuda sorularınızı bekliyorum


    (Resimler Zmodeler2.com dan alınmıştır)[/i]


    Edit:Linkler Düzeltildi




    Dff kaydetmek için:Dosya menüsünden export seçip
    dosya tipini "GTA Sanandreas DFF" seçtikten sonra dosyayı dff ye çevirebilirsin

    Dff bi açmaya gelince,Aslında Zmodeler2 açıyor ama satın almak gerekiyor programı,
    3DMax ta da bir eklenti ile açılabiliyor ama çok farklı çevirdiği için sadece model olarak geliyo yani tekrar oyuna atılamaz hale geliyor.



    DFF VE TXD;
    DFF Dosyasındaki,
    - Aracın grafik anlamdaki bilgileri. (buna 3d çizimi de denebilir)

    TXD Dosyasındaki,
    - Aracın üzerinde kullanılan imajlar.(resimlerin içeriklerinin saklandığı bir  listeleme dosyası.[işleyişi zip gibi])

    şimdi eğer derseniz bu nasıl oluyo resimler bir yerde grafik bir yerde;
    bende ilk seferinde anlayamamıştım ama aracı çizerken kullanıcağiniz imajları çizdiğiniz şekile uyguluyorsunuz.
    Bu şekilde siz grafik bilgilerini DFF olarak kaydettiğiniz zaman aynı isimdeki TXD dosyasındaki bilmemne.bmp dosyasındaki hangi koordinatları alacağını biliyor.


    (ingilizce kaplama anlatımı http://zmodeler2.com/docs/program/tutorials/mapping/index.html)

    bu işler biraz karışık bana sorarsanız bunları kafaya takmayın sadece 2 dosya olacağnı biri DFF(3d grafik) diğeride TXD(resim) olacağını bilin yeter.



    Anladığım kadarıyla ;"dff" dosyasına kaydettiğimiz Grafik bilgileri,otomatik olarak "txd" dosyasındaki "bmp"leri görüp uygun şekilde kendi kaplamasında kullanıyor.Doğru anlamışmıyım?
    :dirdir: :dirdir: :dirdir: :dirdir:
    ::::Detaylı bir örnek ile açıklayayım::::[/b]
       mesela biz bir tampon çizdik ve kaplamak istiyoruz bunun için programdaki bazı özelliklri kullanıcağız.

    1 TEXTURE BROWSER

    Hard diskinizden seçeceğiniz herhangi bir resim dosyasını burdan programa ekliyerek aracınız üzerinde kullanabilirsiniz.
    (NOT:bu dosyayı aynı zamanda TXD içinede atacağız programın baktığı şey sadece adı)


    2 MATERIALS EDITOR

    Burda da texture browser ile programa aktardığınız resimleri bir veya daha çok materyal yaparak aracınız üzerinde kullanmanızı sağlar(NOT: saydam bir materyal yaparak camlarda kullanmak gibi. )


    3 UV MAPPER

    ilk olarak kapladığımız zaman bu şekilde bir görüntü ile karşılaşacaksınız çünkü otomatik olarak kaplama yapıldı bizim bunu düzenlememiz lazım



    Pekii?. "Çizdik ve "dff" dosyası yaptık. Ama "txd" dosyasını da biz kendimiz mi yaratıyoruz?.Yaratırken sanırım,"bmp"lerin sıralamasına dikkat etmemiz gerekiyor.?
    TXD ye atacağımız resimlerin sadece ve sadece adıları önemli mesela ("ali512x512.bmp") => txd ye atınca "ali512x512" olacak gibi.Yani uzantısını siliyoruz veya tdxd programlerı kendi siler.

    Yukarıda anlattığıım şekilde aracımızı kaplıyoruz ve export ederek oyuna atıyoruz bunudaa bir flash dersi ile anlatmak isityorum.



    ilk önce http://www.zmodeler2.com/?mode=dl&ID=11 deki dosyayı çekiyoruz.
    GTA example pack, bu zip içinde örnek araçlar ve oyundaki resimler bulunmakta,şu anda bize gereken "COMMON" isimki klasör, zipdeki tüm dosyaları biyere çıkartın ondan sonra COMMON klasöründeki esimlere bi gözatın bunlar oyundaki araçların ortak dosyaları yani kaplamalar ,araç farları,cam kırıkları vs vs. ama tga formatında olduğu için açamayacaksınız.Buna gerekte yok zaten neyse biz devam edelim.

    basit bi araba çizimi ile başlıyorum,

    işte arabamız SaaB 9000



    şimdilik bize aracın yan görünüşü gerekli,


    (resmin BMP formatlı hali http://rapidshare.de/files/21502856/saab_yan.rar.html bunu indirmelisiniz çünkü detaya ihtiyacımız var)

    devam edelim,

    Zmodeler2 proramını açıyoruz ve herhangi bir görünüşü (4 ekrandan birini ) seçip köşesindeki butona basalım ordan da left i seçelim,daha sonra butonun hemen yanındaki display yazısına tıklıyalım açılan menüden image> select image diyelim



    bütün işlemlerden sonra bi seçenek isticek direk okliyelim

    ve aracımızın resmi seçtiğiniz görüşte arkaplan oldu :D




    Açıklamalar:
    1. Görünüş: 3D,Front,Top,Back,Left,Right,Bottom,UV Mapper,User,Perspective

              Front,Top,Back,Left,Right,Bottom bunlar, ön arka üst yan alt görünüşlerden görmenize yarar ve resimler sadece bu görünüşlere eklenmelidir.
              3D: Nesnemizi 3boyutlu olarak kendi ekseni etrafında döndürebileceğimiz bir bölüm,
              UV Mapper: Textureleri aracın üstüne eklememize yarayan kısım,daha sonra çok detaylı olarak anlatılacaktır,
              User: 3D gibi ancak birazdaha farklı
             

              Perspective: Kısaca 3d görünüşünün editlenebilen versiyonu.
    2. Ayarlar: Tripod,image,background,grid,pivot helper
              Tripod:X,Y ve Z eksenini gösteren üçyönlü ok
              image: Bu seçeneğin ne işlem yaptığını daha önce anlatmıştım,
                        Zmodeler2 proramını açıyoruz ve herhangi bir görünüşü (4 ekrandan birini ) seçip köşesindeki butona basalım ordan da left i seçelim,
                        daha sonra butonun hemen yanındaki display yazısına tıklıyalım açılan menüden image> select image diyelim
                       

                        bütün işlemlerden sonra bi seçenek isticek direk okliyelim.Ve bitti.
              Background:Görünüşün arkaplan rengi.(Değiştirmemek en iyisi :D)
              Grid:Ekrandaki kareler veya çizgiler diyebiliriz (ızgara) (DrawMinor:Sık ve ince çizgi,DrawMajor:Seyrek ve Kalın çizgi özelliklerini açıp kapamaya yarar)
              Pivot Helper:Bu ekranın tam ordasında görünen Renkli kare,Referans almak için kulanılır ve silinemez! Kullanmak için üstüne tıklayıp çekmeniz yeterli olacaktır.
             

    3. Zoom: Sol tıklayınca yaklaşır,Sol tıklayınca uzaklaşır.
    4. El: Tüm görünüşü herhangi bir tarafa kaydırmak için kullanılır.
    5. Merkezleme: Görünüşü orta merkeze göre ayarlar ve gerekirse zoomlar.
    6. Tam Ekran : Görünüşü tam ekran yapmaya yarayan tuş ve tam ekran olduktan sonra yine aynı köşede bulunacaktır.
    7. Merkez ve Pivot Helper: Programdaki eksen hangi görünüşten bakılırsa bakılsın herzaman merkez olarak kullanılır.
    8. Tripod:X,Y ve Z eksenini gösteren üçyönlü ok,Görünüşün yönüne göre değişir(3d gibi görünüşlerde hareket ettiği görülebilir)




    Düzenleme Katmanları:

    (Soldan başlayarak)

    # Manipulators sublevel - will be described later; (Bu konuda bende pek bişey söliyemicem ama sadece splineler ile ilgili şimdilik gereksiz)
    # Vertices sublevel; (O meşhur kırmızı noktalı katman :D , En önemli katman düzenlerken veya poligon eklerken kullanılır.)
       

    # Edges sublevel; (Hiç kullanmadım bek bi özelliğinide bilmiyorum)
    # Polygons sublevel; (Nesnenin duvarları ile ilgili özelliklerini deeğiştirirken veya silerken seçilebilecek bir katman)
       

    # Objects (or Nodes level).(Nesnenin kendisi :D)
       


    katmanları kullanmak için seçip nesnenin üstüne tıklamanız yeterli olacaktır.

    Önemli Not
    :
    örnek şekillerle çalışırken, Kullandığınız zaman Size bir ayar penceresi çıkaracaktır Orda Quard vardır ve seçilidir seçeneği kaldırın, çünkü gta quard ları kabul etmiyo araç görünmeyecektir,daha ilk demeyin çünkü bu alışkanlık olur.Küpte seçenek yoktur oyüzden direkt olarak quard olarak oluşturulur.

    Triangle (Üçgen) , Quard (Kare)
    Polygons  levelde sağ tıkladığınız zaman bu özelliği değiştirebiliyorsunuz.





    bide kırmızı noktanın üstüne basıp noktayı başka bir yere kaydırmayı nerden yapıyorsun?

    Sağ taraftan Modify > Move. Gerçi Matrix abi anlayışlı onun yerine cevap venmeme bişi demes.  :elsalla:

    :D :D saol mutas tabiki bel olmadığım zaman cevap verebbilirsin hatta oldugumda bile verebilirsin :P

    bide önemli olan X Y Z koordinatları,Verticles(
    ) seçili iken ne tarafa doğru kaydırıcağınızı belrler işiniz kolaylaşır



    Soldan başlayarak,
    1.buna seçim durumu diyebiliriz bu genelde screen kalsın ekrana göre yön belirtiyor
    2. X ekseni sağa sola
    3. Y ekseni yukarı aşağa,
    ve Z ekseni 3.eksen derinlik. :D



    HIYERAŞI;
    aşağıdaki gibi araç modlarının şeması bullunmakta



    En üstteki Aracın adı ve .dff
    sonra sadece aracın adı

    Araçlarda Mutlaka adı.dff isminde bir DUMMY olması gerekir bu nesne tam aracın ortasında olmalıdır.

    Bir dummy'i oluşturmak için ekranın herhangi bir yerinde bir grid çizilir ve sağ tıklanarak "Convert to/dummy" seçilir(veya
    bu şekilde de oluşturabilirsiniz.).


    Burda anlatıcağım herşey bu dummy ler ile ilgili,bir kapının açılması sürücünün oturduğu yer tekerin merkezi hep bir dummy ile sabitlenir.

    geldik 2. dummy'e bu dummy de önemli olan şey ise üstteki dummyde yazdığımız ismin aynısı olmalı sadece dff olmayacak.
    3. olarak Collision aracın üstüne çıkabilmeniz veya çarptığında içinden geçmemesi için konur zaten ismide çarpma gibi bi anlama geliyor.(dobloyu indirenler bilir aracın içinden geilebiliyordu.
    4.Shadow yani gölge oyunu yüksek kalitede oynarken görünen 3 boyutlu gölge bunu oluşturmak için ise aracım basit hali çizilir.

    ÖRN:
    ---------------------------------
    admiral.dff
          + admiral
          |       + alt katmanlar
          + Collision
          + Shadow
    ----------------------------------

    Not: bir nesneyi resimdeki gibi diğerinin alt katmanı haline getirmek için (Child yapmak için) alt katman olarak nesneyi seçip diğerinin üstüne sürükleyin.

    alt katmanlar'ı şu şekilde açıklayabiliriz

    headlight (dummy) far
    (gerektiği zaman headlight2 kullanılabilir  2. far olarak)
    taillight (dummy) stop lamb (gerektiği zaman taillight2 kullanılabilir  2. stop lambası olarak)
    ped_frontseat (dummy) ön taraftaki insanların oturacağı yer (sürücü ve yolcu için sadece 1i yeterlidir sürücününkini ayarladığınızda otomatik olarak yolcununkide ayarlanır)
    ped_backseat (dummy) arka taraftaki insanların oturacağı yer (öndeki için sölenen herşey burdada geçerlidir)
    petrolcap (dummy) benzin deposunun kapagının oldugu yere konur (ne işe yaradğını hepimiz biliyoruz :P )
    engine (dummy) motordan çıkan dumanın yeri
    exhaust (dummy) egzost dumanının çıkacağı nokta
    ped_Arm (dummy) bazen insanlar kollanırı camın kenarına koyarlar buda onun için sadece sürücü için geçerlidir
    wheel_(tekerin yeri)_dummy tekerler için geçerlidir

    ---tekerin yeri------
    - fl   : ön sol
    - fr  : ön sağ
    - rl   : arka sol
    - rr  : arka sağ
    -----------------------

    chassis_dummy ve tabiki aracın bulundugu dummy.

    bunuda birkaç gün sonra açıklamayı umuyorum.Yazdıklarımda belki yazım hataları olabilir,çünkü insanın uykusu varken :uykucu: pek dikkatli olamıyor :D bunları çok dikkatlice okumanızı istiyorum eğer bişey anlamadığnızı düşünürseniz tekrar tekrar okuyun çünkü daha fazla yardım etmemin size bir yararı olmayacaktır çünkü ne kadar anlatırsam anlatim bişeyleri bozup yapmadan öğrenemezsiniz benim yaklaşık olarak 2 buçuk 3 senemi aldı ama ben 0 dan başlamıştım.türkçe kimse yok not yok olanlarda anlamsızdı ozamanlar. hatta 6 ay ara verdim daha hiç kullanmak istiyeceğimi sanmıyordum sonra nasıl olduysa tekrar uğraşmaya başladım çünkü benim yaptığım çatalla tünel kazmak gibiydi.Neyse çok geç oldu inşş bu yazdıklarım açıklamaların bir yardımı olur.Herkeze iyi geceler. ::) yoksa günaydınmı deseydim :P.  :elsalla:



    aracın boyutlarını ayarlamak;
    ilk önce tüm parçaları aç tamamını işaretleki biri büyük diğeri küçük olmasın sonra
    Eğer Zmodeler2 Example pack'ı indirmediysen http://www.zmodeler2.com/?mode=dl&ID=11 burdan indir
    SEnin bütün parçaları select > all ile hepsini seç tek tıklaman yeterli olacaktır hepsi turuncu olacak sonra alttaki select mode butonuna bas oda turuncu olsun sonra
    indirdiğin example packta  intruder(yanlış yazmış olabilirim ismi buna benziyo).z3d dosyasını file menusunden merge ile senin projeye ekle araç orda görünecektir.
    sen sadece Modify > scala yı seçip shifte basarak senin aracın boyutlarını o araca göre oranla umarım anlamışsındır shifte basmayı unutma bide eğer yanlış yaparsan diye dosyanın bi kopyasını al ne olur ne olmaz.Bide bu aracın resimlerini görmedik oyun içi resimlerini yayınlarsan seviniriz :D :D



    boyut olayını yukarıda anlattım, parçaları merkezlemek için ise yan menüden display > local axes (yandaki kutudan tıklayarak alttan offseti seçin) > reset to parent i seçin ve parçalara tıklayın mesela üstteki resimde tampon farklı bi konumda tampona tıklayarak onun (oyunda) araç üstündeki yerine gelmesini sağlayabilirsiniz.


    Resimde 2 materyal bulunmakta biri transparen diğeri normal.


    [trANSPARENT MATERYAL]
    "Meterials Editor"den materyalimizi oluşturuyoruz,
    Alpha Parameters > Alpha Blending > Opacity i 95 - 105 arasında ayarlıyoruz.
    Not: gecelern yamların yok olmaması için değer 95 ile 105 arasında olmalıdır.

    [YANSIMA VE FAZLA PARLAMA PROBLEMI]
    MAteryallere isin verdikten sonra bir boşluk ile yanına çeşitli harfler yazılır.
    Örn:

    Body [prim,env:10,spec]
    > Body = materiyalin adi
    > [ ]       = mutlaka olmalıdır
    > prim   = Otomatik renk prim=1.renk sec=2.renk
    > env:10 = env anlam olarak materiyalin ayarını yapmak için kullanılır 10 seviye 0 -255 arasında kullanılır camlar için 5-20 arası kullanılır.Kaprta için 5 önerilir.
    > spec specular yani güneş parlaklığı gibi bir ışık yansıması oluşturur (zmodeler2 içindede metarial editorde extensions ta bulunur.)

    [ÖNENMLİ NOT]
    transparent materiyal scene nodes browser'de diğer normal materiyallerden altta olmalıdır.(Bkz:üsteki resimdeki gibi.)
    « Son Düzenleme: 03 Ağustos 2008 ; 02:37:51 Gönderen: MATRIX »
    Zmodeler 2 Öğretim Alanı | BMW m3 Z3D Dosyası
    -Happy is the one who says, "I'm a Turk" M.Kemal ATATÜRK


    Reklamlar


    Çevrimdışı WayoftheGun

    • .: MoDeRaTöR :.
    • The Lost Brotherhood
    • **
    • İleti: 1262
    • - D.ream-er -
    • Kayıt: 09/08/2005
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #1 : 11 Kasım 2005 ; 02:06:04 »
    Waay "MATRIX" pasham uzun zaman sonra sni aramızda görmek iyi oldu... Hoş geldin diyelim...  :er:  Abi bu arada "Z-Modeler 2" yi burada anlatman çok iyi olmuş... Bnde netten indirdiğim ve sonra silğim "Z-Modeler 1.4.2" yi kullanmayı bi türlü beceremiştim... "GTA SA" ya uygun olmadığı için tabi... Ama nys sonuçta bu programı parayla satın alan arkadaşlar için güzel bi şey... Eywallah abi saolasın...

    Hadi beyler herkese iyi çalışmalar... Her konuda...  ;) :er:
    -- YANLIŞ HAYAT, DOĞRU YAŞANMAZ.. --

    Çevrimdışı WayoftheGun

    • .: MoDeRaTöR :.
    • The Lost Brotherhood
    • **
    • İleti: 1262
    • - D.ream-er -
    • Kayıt: 09/08/2005
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #2 : 11 Kasım 2005 ; 02:16:03 »
    "MATRIX" pasham link kırık sanırım... "Sayfa Görüntülenemiyor" diyo... Bi kontrol ediver...  :er:
    -- YANLIŞ HAYAT, DOĞRU YAŞANMAZ.. --

    Çevrimdışı  FataLRhymeR 

    • Madrazo Cartel
    • ****
    • İleti: 2606
    • Kayıt: 03/08/2005
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #3 : 11 Kasım 2005 ; 19:43:56 »
    Upload ettim al.Hemde size özel içinde GTA Examples Pack te var :) :

    http://rapidshare.de/files/7490069/Zmodeler2.rar.html


    Çevrimdışı Judge

    • O'Neil Brothers
    • İleti: 410
    • Kayıt: 10/07/2005
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #4 : 15 Kasım 2005 ; 10:38:30 »
    Yaw matrix şöle bi araç yaparken onu kayda alıp burada video olarak yayınlasan harika olur wallaha
    Judge was here!

    Çevrimdışı ilkkaN

    • O'Neil Brothers
    • İleti: 12
    • Forumun Kankası :)
    • Kayıt: 16/11/2005
      • KT
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #5 : 17 Kasım 2005 ; 10:52:15 »
    Hiç bişi anlıyamadım. :(
    Team Tuner Kanka Virtual Car Design

    Çevrimdışı meto

    • Trevor Philips Industries
    • ***
    • İleti: 1026
    • Major Meto
    • Kayıt: 14/07/2005
      • CoDTurkiye
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #6 : 20 Kasım 2005 ; 21:24:23 »
    vallA
       U3x '11 | |        Unblemished 3lite Xplod     

    http://www.u3xgaming.com

    www.codturkiye.com

    Çevrimdışı Saltuk

    • Admin
    • *****
    • İleti: 1036
    • Bu kadar yürekten ça
    • Kayıt: 21/06/2005
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #7 : 21 Kasım 2005 ; 13:55:56 »
    Matrix daha önceden de söylemişti.Zmodeler basit gibi görünen zor bir programdır.
    Benim yaradılışımda bir fevkalâdelik varsa, o da Türk olarak dünyaya gelmemdir.
    Mustafa Kemal Atatürk

    Çevrimdışı MATRIX

    • Always Offline!
    • Moderatör
    • *****
    • İleti: 351
    • System Falure!
    • Kayıt: 03/08/2005
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #8 : 21 Kasım 2005 ; 18:24:06 »
    Matrix daha önceden de söylemişti.Zmodeler basit gibi görünen zor bir programdır.

    Bende bu yüzden Flash Dersleri yapmaya karar verdim. :)
    İlk ders:http://rapidshare.de/files/7955553/Zmodeler2.flash.1.swf.html (Basit çizim teknikleri)
    ama biraz acayip oldu belki de bu flash ta acemiyim diyedir ;)
    « Son Düzenleme: 21 Kasım 2005 ; 18:53:15 Gönderen: MATRIX »
    Zmodeler 2 Öğretim Alanı | BMW m3 Z3D Dosyası
    -Happy is the one who says, "I'm a Turk" M.Kemal ATATÜRK

    Çevrimdışı  FataLRhymeR 

    • Madrazo Cartel
    • ****
    • İleti: 2606
    • Kayıt: 03/08/2005
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #9 : 21 Kasım 2005 ; 18:34:35 »
    Yürü be aslanım kim tutar seni!

    Çevrimdışı MATRIX

    • Always Offline!
    • Moderatör
    • *****
    • İleti: 351
    • System Falure!
    • Kayıt: 03/08/2005
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #10 : 21 Kasım 2005 ; 18:54:47 »
    Yürü be aslanım kim tutar seni!

     :D :D :D :D :) SAOL DOSTUM

    (linki düzelttim bi kaç hata varmış onları değiştirdim)
    Zmodeler 2 Öğretim Alanı | BMW m3 Z3D Dosyası
    -Happy is the one who says, "I'm a Turk" M.Kemal ATATÜRK

    Çevrimdışı Saltuk

    • Admin
    • *****
    • İleti: 1036
    • Bu kadar yürekten ça
    • Kayıt: 21/06/2005
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #11 : 21 Kasım 2005 ; 19:11:59 »
    Matrix Doblo ne oldu?
    Benim yaradılışımda bir fevkalâdelik varsa, o da Türk olarak dünyaya gelmemdir.
    Mustafa Kemal Atatürk

    Çevrimdışı magnum

    • O'Neil Brothers
    • İleti: 56
    • http://ucoskun.cjb.n
    • Kayıt: 03/08/2005
      • http://ucoskun.cjb.net
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #12 : 22 Kasım 2005 ; 14:02:36 »
    MRB MATRIX. En son gördüğümde doblonun tamponu falan filan kalmıştı noldu?
    Yok imza atmam Yoksa taklit edilir

    Çevrimdışı MATRIX

    • Always Offline!
    • Moderatör
    • *****
    • İleti: 351
    • System Falure!
    • Kayıt: 03/08/2005
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #13 : 26 Kasım 2005 ; 06:53:44 »
    Matrix Doblo ne oldu?

    Bir süreliğine yalan oldu :p.bu ara vizelerle uğraşıyorum.Boş kaldığım zaman devam edicem. ;)

    Matrix
    Seni candan kutlarım.
    Bende modelleme yapıyorum.Başka programlarla...
    Ama bu Z-Modeleri de öğreniyorum,sayende.Senden ricam şu:Modelleri yaptıktan sonra kaydederken.bu Z-modeler prog.mı ,uzantısı ".dff" mi yapıyor.
     Birde Z-modeler, ".dff" leri açar mı? Hangi Program açar ? Şimdiden Teşekkürler.

    Dff kaydetmek için:Dosya menüsünden export seçip
    dosya tipini "GTA Sanandreas DFF" seçtikten sonra dosyayı dff ye çevirebilirsin

    Dff bi açmaya gelince,Aslında Zmodeler2 açıyor ama satın almak gerekiyor programı,
    3DMax ta da bir eklenti ile açılabiliyor ama çok farklı çevirdiği için sadece model olarak geliyo yani tekrar oyuna atılamaz hale geliyor.
    Zmodeler 2 Öğretim Alanı | BMW m3 Z3D Dosyası
    -Happy is the one who says, "I'm a Turk" M.Kemal ATATÜRK

    Çevrimdışı MATRIX

    • Always Offline!
    • Moderatör
    • *****
    • İleti: 351
    • System Falure!
    • Kayıt: 03/08/2005
    Ynt: Zmodeler 2 Öğretim Alanı
    « Yanıtla #14 : 05 Aralık 2005 ; 17:35:56 »
    Bir daha sölüyorum , Z modeler2 ile dff leri açmal için programı satın almak gerekiyor.Ee sen nasıl yapıyorsun derseniz dff leri açmıyorum :S,sıfırdan başlıyorum. :hi:
    (örnek isterseniz : http://www.zmodeler2.com/files/example/gta/gtaExamplesPack.zip deki zipli dosyada örnekler var.)
    Modellemeleri Z modeler2 ile yapıp kullanıcağım resimleri modelin üstüne giydiriyorum ve modeli Dff olarak "export" ediyorum resimleri ise bir txd programı ile birleştirip bir txd dosyası haline getiriyorum aslında bütün olay bu
     :kous:
    Zmodeler 2 Öğretim Alanı | BMW m3 Z3D Dosyası
    -Happy is the one who says, "I'm a Turk" M.Kemal ATATÜRK